(…) dostarczone przez reklamodawców spoty przeglądała specjalnie powołana komisja kolaudacyjna. Zasiadali w niej m.in. językoznawca, prawnik i przedstawiciele redakcji katolickiej TVP.
Wśród odrzuconych znalazła się m.in. reklama papieru toaletowego Mola firmy Metsa Tissue.

    – Jestem zaskoczony tą decyzją i jest ona dla mnie niezrozumiała – mówi Robert Wieczorek, dyrektor marketingu Metsa Tissue.
    – Nasza reklama ma charakter wizerunkowy – pokazuje bawiącą się papierem rodzinę. Nie pokazujemy w niej intymnych czynności i nie widzę w niej nic obraźliwego. To zbyt daleko posunięta ingerencja – dodaje Wieczorek.

Zgodnie z założeniem odrzucono jeszcze m.in. reklamy piwa i podpasek. W blokach znajdą się natomiast reklamy firm telekomunikacyjnych, finansowych, środków czystości, żywności i napojów, kosmetyków.
Przedstawiciele komisji nie komentują swoich decyzji