The writings of William S. Burroughs and Allen Ginsberg may be amongst the most important in the 20th Century but it’s the sound of Burroughs’ growl and the haunting lilt in Ginsberg’s recitals that have compelled turntablists to use samples of their speaking voices. Sampling pioneers and Ninjatune entrepreneurs Jonathan More and Matt Black (a.k.a. Coldcut) have used Burroughs and Ginsberg for a while and continue to do so.
(…)
For example, you don’t want to miss Ginsberg reading the complete „Howl.”.
(thanks to Glenn Otis Brown; Creative Commons News)
……………………………………..
i te maszynopisy zniszczone które wymienialiśmy między sobą w 1970… cała opowieść o polskich hippies; o tym zaglądaniu do świata przez (brudną, potłuczoną i zamarzniętą, żeby nie wspomnieć, że też zakratowaną; to zbyt egzotyczne dziś) szybę.
Howl. młodość.
(ja też widziałem najlepsze umysły mego pokolenia… a teraz? sciągam to sobie w mp3, słucham, kiedy chcę. ale chcę już mniej.)
It’s not that I’m nostalgic for hisses and pops. Like I said, I love CDs.
Like I said, I love CDs. But there was something about the care and feeding of vinyl that I miss…